7 Aralık 2010 Salı

Başarının Kilidi: Sınavlı Eğitim Sistemsizliği

Sınavsız bir sistem imkansız mı? Evet, imkansız çünkü sistem bizi kısıtlayanın sınav olduğunun farkında. ÖSS ve türevlerinden bahsetmiyorum bile. Üniversiteden, olabildiğince özgürlüğün olduğuna inandığımız eğitim kurumundan, ses veriyorum.  Bu dönem zorunlu olarak 5 ders almakla yükümlü bir öğrenciyim ve fazladan da ders almadım. Neden mi? Çünkü daha fazla ders, daha fazla sınav demekten başka bir şey değil gibi geliyor da ondan. Belki sınav olmasa her şey çok farklı olabilirdi. Fena mı olurdu şöyle bu hafta hangi derste ne işleneceği yazan bir kağıt olsa, ben de ilgimi çeken bir derse girebilsem. Misalen, bakıyorum tabloya, SOC101 dersinde kapitalizmin doğuşu işlenecekmiş merak ediyorum gireyim bi’, sonra CMPE150 dersine gireyim C++ öğreneyim, oradan EC101 dersine gireyim… Aklımda sınav yerine sadece öğrenme isteği olsa. Belki farklı olanlarımızı ayırmak için bir sabır testi heralde bu. Bakınız Steve Jobs, derslerini bırakıp sadece ilgisini çeken derslere girsin. Ve ya hiç mi görmediniz çok başarılı olup da bir lise diploması dahi olmayan. Bir şeyler öğrenmek isterseniz ister bir sınıf, ister bir sanayi atölyesi, ister bir manifatura dükkanı yani nerede öğrenebilecekseniz gidip öğrenip bunun üstüne sınav derdi olmasa ne güzel olmaz mı? Başarının anahtarını mı istiyorsunuz, buyrun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder